شکایت مردم از مسئولان فرهنگی در دادگاه
نوشته شده توسط : رامین
ما تا سرحد استيضاح وزراي ذيربط پيش خواهيم رفت. الان در مجلس بحث استيضاح آقايان مسئولين فرهنگي مطرح است. اينها بايد در پيشگاه ملت پاسخگو باشند.

در حالیکه واکنشها به نمایش تئاتر مستهجن هداگابلر ادامه دارد سکوت مسئولان باعث شده است تا زمینه برای شکایتهای مردمی از مسئولان مهیا شود. تا جایی که وکلای ملت در مجلس از دریافت نامه ای مبنی بر شکایت مردمی از مسئولان فرهنگی کشور خبر می دهند.

هفته گذشته آیت الله نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری اجرای این تئاتر در حکومت اسلامی را تاسف بار توصیف کرد و گفت: دنيايي از غم و اندوه قلب بنده را گرفت،عجبا! در ام القراي جهان اسلام، در تهران، در تئاترشهر، نمايشهايي روي صحنه مي‌رود که مروج فساد و ويران کننده خانواده‌هاست؟ 

وی تاکید کرد:کدام مقام مسئول به اجراي اين نمايشنامه مجوز داده است؟ اگر بدون مجوز درحال اجراست، چرا ادامه کار آن را تعطيل نکرده‌اند؟ اگر محتواي تئاتر همان است که در گزارش خبرگزاري فارس آمده است، مجريان اين برنامه از نظر شرعي فاسد و مفسد هستند و طبق قوانين کيفري بايد دستگير و محاکمه و مجازات شوند. 

از سوی دیگر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آغاز شکایتهای مردمی از مسئولان فرهنگی کشور خبر می دهند. 

حجت الاسلام رهبر رییس فراکسیون روحانیون مجلس در این خصوص می گوید: من واقعا نمي‌دانم چه کار بايد کرد؟! چند وقت قبل نامه‌‌اي براي ما فرستاده بودند مبني بر اينکه مردم از دستگاههاي حکومتي مايوس شده‌اند و خودشان قصد ورود به صحنه دارند. حال سوال اينجاست اگر مردم به صحنه بيايند چه اتفاقي رخ خواهد داد؟ آيا اين وظيفه دستگاههاي دولتي نيست که به اين امور رسيدگي کنند؟ چرا از اين وظيفه‌اي که خدا و نظام بر گردن آنها گذاشته است طفره مي‌روند؟ 

حجت الاسلام رهبر اقدامات ابتدایی برای پاسخگویی مسئولان به این اقدامات ضداسلامی را استیضاح وزیر مربوطه عنوان کرده و تاکید می کند:هر چند که رفتار مسئولين مايوس کننده است، اما باید باز هم به آنها فشار وارد کرد. ما تا سرحد استيضاح وزراي ذيربط پيش خواهيم رفت. الان در مجلس بحث استيضاح آقايان مسئولين فرهنگي مطرح است. اينها بايد در پيشگاه ملت پاسخگو باشند. 

گفتنی است ۱۷ مهر ماه سال جاري نمایشی نیز با عنوان «اتللو» به کارگردانی عاطفه تهرانی در تالار قشقایی تئاترشهر به نمايش درآمد که مبنای آن حرکات موزون بود و عده‌ای آن را در ردیف رقص‌های باله تعریف کردند. 

اين اثر در حالي جايزه بهترين كارگرداني تئاتر را از جشنواره تئاتر فجر دريافت کرد كه بيشتر به آثار توليدي پيش از انقلاب شباهت داشت!
 
صحنه‌های رقص زنان، رقص زنان و مردان و رقص مردان که خلاف شرع و عرف ماست مسئله‌اي بود که در اجراي اتللو مبناي کار را تشکيل مي‌داد. اما اعتراض‌ها باعث شد تنها سه روز بعد با وجود اين که اين نمايش چند جايزه از وزارت ارشاد دريافت کرده بود ۱۰ نفر ازعواملش توسط دادستان به دادگاه احضار شوند.




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: تئاتر مستهجن , استيضاح وزراي ذيربط , هداگابلر , مجلس خبرگان رهبری , حکومت اسلامی , فساد , اتللو , جشنواره تئاتر فجر , صحنه‌های رقص زنان , رقص زنان و مردان , رقص مردان , خلاف شرع و عرف ,
:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: